The Lord is my Shepherd – De Heer is mijn Herder (DUTCH-NEDERLANDS: Willibrordvertaling Bijbel 1975)

DUTCH-NEDERLANDS: Willibrordvertaling Bijbel 1975

Psalms (Psalmen) 23

1 De Heer is mijn herder mij zal niets ontbreken.

2 Hij wijst mij te liggen in grazige weiden, Hij voert mij naar wateren der rust.

3 Hij behoedt mijn ziel voor verdwalen, Hij leidt mij in sporen van waarheid getrouw aan zijn naam.

4 Moest ik gaan door het dal van de schaduw des doods, kwaad zou ik niet vrezen. Want naast mij gaat Gij, uw stok en uw staf zij doen mij getroost zijn.

5 Een tafel richt Gij mij aan in het aangezicht van mijn belagers en zalft met olie mijn hoofd. Mijn beker vloeit over.

6 Zo zijn dan geluk en genade om mijn schreden al de dagen mijns levens. Verblijven mag ik in het huis van de Heer tot in lengte van dagen.

Leave a Reply

