The Lord is my Shepherd – De Heer is mijn Herder (DUTCH-NEDERLANDS: Willibrordvertaling Bijbel 1995)

jesusshepherd

DUTCH-NEDERLANDS: Willibrordvertaling Bijbel 1995

Psalms (Psalmen) 23

1 De HEER is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets.

2 Hij laat mij in grazige weiden rusten, Hij voert mij naar vredig water,

3 daar geeft Hij mij nieuwe kracht. Hij leidt mij op het rechte spoor, omwille van zijn naam.

4 Al moet ik door dalen van duisternis en dood, ik ben voor geen onheil bang, want U bent bij mij: uw knots en uw staf geven mij nieuwe moed.

5 Voor mijn ogen dekt U de tafel, zodat ook mijn belagers het zien; met olie zalft U mijn hoofd,
mijn beker is tot de rand gevuld.

6 Ja, uw goedheid en liefde blijven mij volgen alle dagen van mijn leven. Zo mag ik telkens weer wonen in het huis van de HEER, tot in lengte van dagen.

Leave a Reply

