The Lord is my Shepherd – De Heer is mijn Herder (DUTCH-NEDERLANDS: De Naardense Bijbel)

jesusshepherd

DUTCH-NEDERLANDS: De Naardense Bijbel

Psalms (Psalmen) 23

1 De Ene is mijn herder, mij zal niets ontbreken;

2 in weiden vol groen vlijt hij mij neer, hij voert mij mee naar wateren van rust;

3 mijn ziel keert door hem in mij terug, hij leidt mij in sporen van gerechtigheid omwille van zijn naam!

4 Ook als ik moet gaan door een dal vol schaduw van dood,- kwaad zal ik niet vrezen, want gij zijt bij mij; uw staf en uw stok, die zullen mij vertroosten.

5 Gij bereidt voor mijn aanschijn een tafel tegenover mijn benauwers; gij zult mijn hoofd betten met olie, mijn beker is overvol!

6 Mij achtervolgen slechts goedheid en vriendschap, al de dagen van mijn leven; terugkeren mag ik in het huis van de Ene tot in lengte van dagen!

Leave a Reply

