The Lord is my Shepherd – Herren er min Hyrde (DANISH-DANSK: Bibelen på hverdagsdansk)

jesusshepherd

DANISH-DANSK: Bibelen på hverdagsdansk

Psalms (Salme) 23

1 Herren er min hyrde, han sørger altid for mig.

2 Han leder mig til grønne enge, og fører mig til det friske vand.

3 Han redder mig, når jeg gør fejl, og viser mig de rette stier, for han er en god og trofast Gud.

4 Skal jeg end vandre gennem dødsskyggens dal, har jeg dog intet at frygte, for du går ved min side, din kæp og din stav beskytter mig.

5 Du dækker bord for mig for øjnene af mine fjender. Du gør mig til æresgæst og fylder mit bæger til randen.

6 Din godhed og trofaste nåde følger mig livet igennem. Og jeg får lov at bo i dit hus, for evigt og altid.

Leave a Reply

